Być albo nie być
Zobacz >Magdalena Musiał
Absolwentka Wyższej Szkoły Muzycznej i Sztuk Plastycznych / Hochschule für Musik und Darstellende Kunst/ w Grazu oraz Akademii Sztuk Pięknych / Akademie der Künste/ w Hamburgu.
Pierwsze prace przygotowała dla festiwalu steirischer herbst m. in.: Sen nocy letniej W. Shakespeare'a.
Wiele lat współpracowała z reżyserem Aureliuszem ¦miglem (m.in.: Wróg klasy Nigela Williamsa, Choroba młodości F. Brücknera dla Hans-otto-Theater w Poczdamie, Romeo i Julia W. Shakespeare'a, Wiśniowy sad Czechowa dla Bremer Theater, Liliom F. Molnára dla Theaterhaus Jena, Sytuacje rodzinne B. Srbljanovic dla Deutsches Theater Berlin, Sinobrody Dei Loher dla Gorki Theater Berlin, Elektra Hoffmanstala dla Magdeburger Kammerspiele, Intermezzi Pergolesiego dla Theater in Palais w SanSoussi).
Inne prace to m.in.:
Nora Ibsena i Noc Jona Fosse, Schauspiel Leipzig,
Bez zapłaty Dario Fo, teatr w Aachen, reż. Sascha Bunge,
Abalon, one nite in Bangok F. Katera, Schauspiel-Frankfurt, reż. Peter Kastenmüller,
Zaryzykuj wzystko G. F. Walkera, TR Warszawa, reż. Grzegorz Jarzyna,
Wałęsa - historia wesoła, a ogromnie przez to smutna P. Demirskiego, Teatr Wybrzeże, Gdańsk, reż. Michał Zadara.
Magda Musiał mieszka i pracuje w Berlinie.
Prace scenograficzne w Starym Teatrze:
Ósmy dzień tygodnia wg M. Hłaski, adapt. i reż. A. Petras, 29.10.2005.
Fedra J. Racine' a, reż. M. Zadara, 1.04.2006.
Tartuffe, Molier, reż. oprac. tekstu i oprac. muz. M. Grabowski, 10.06.2006.
Trans-Atlantyk wg W. Gombrowicza, adapt. i reż. M. Grabowski, 26.04.2008.
Pijacy F. Bohomolca, adapt.reż. i oprac. muz. B. Wysocka, 26.04.2009.
Czekając na Turka A. Stasiuka, reż. i ruch scen. M. Grabowski, 19.06.2009.
nagrody:
2006 - 31 Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka polska
wyróżnienie za scenografię do przedstawienia Ósmy dzień tygodnia wg
M. Hłaski, reż. A. Petras
2010 - nagroda im. L. Schillera za rok 2009 - za wybitne osiągnięcia sztuki
scenograficznej