Przedstawienie:
Dybuk
Autor: Szymon An-ski przedstawienia tego autora >
Reżyser: Andrzej Wajda przedstawienia tego reżysera >
Scenografia: Krystyna Zachwatowicz przedstawienia tego scenografa >
Obsada:
Batlan IV, Chasyd IV : Krzysztof Stawowy przedstawienia >
Gitel: Dorota Pomykała przedstawienia >
Henoch: Marek Kalita przedstawienia >
Przybysz: Stefan Szramel przedstawienia >
Aktor II, Chanan: Krzysztof Globisz przedstawienia >
Lea: Aldona Grochal przedstawienia >
Żydówka: Ewa Kolasińska przedstawienia >
BatlanII, Chasyd II, Garbus: Tadeusz Malak przedstawienia >
Sender: Jerzy Grałek przedstawienia >
Aktor I, Meszułach: Jerzy Trela przedstawienia >
Reb Azriel: Jan Peszek przedstawienia >
Michael: Ryszard Łukowski przedstawienia >
Batlan III, Chasyd III, Kuternoga: Paweł Kruszelnicki przedstawienia >
Reb Szymszon: Tadeusz Huk przedstawienia >
Aktorka, Frade: Anna Polony przedstawienia >
Sender : Jerzy Radziwiłowicz przedstawienia >
Menasze : Dariusz Dróżdż przedstawienia >
Nachman : Stanisław Gronkowski przedstawienia >
Meir : Jan Monczka przedstawienia >
Batlan I, Chasyd I: Kazimierz Borowiec przedstawienia >
Chroma: Grażyna Laszczyk przedstawienia >
Ślepa : Marta Jurasz przedstawienia >
* rola dublowanaOpis:
/…/ Dybuk niewątpliwie przejdzie do historii Wajdowskich inscenizacji./../ mamy przedstawienie, które nie zajmuje się tylko folklorystyczno-widowiskową stroną tej kultury, wręcz odwrotnie stara się ją zminimalizować na rzecz wartości światopoglądowo-filozoficznych, wszystko to w oprawie scenograficznej Krystyny Zachwatowicz z piękną muzyką Zygmunta Koniecznego, ze wstrząsającą końcową pieśnią o tułaczce ludzkiej duszy śpiewanej przez zespół Starego Teatru./…/
Dybuk to kwiat dramaturgii żydowskiej pisze Adolf Rudnicki i nawet jeśli w trakcie przedstawienia mamy przez chwilę podejrzenia , że to jest sztuka mówiąca o prawdach przebrzmiałych, zmienia się ono szybko pod wpływem perfekcyjnego i wstrząsającego zakończenia. Tragiczna historia miłosna, w której ukochany po nagłej i przedwczesnej śmierci powraca upiorem w ciało ukochanej, rozgrywana w scenerii starych obyczajów żydowskich, staje się dramatem egzystencjalnym. Kostium, scenografia jest hołdem dla podeszłej kultury, która rządziła się określonymi prawami. Jej rozdział zamknięty na zawsze określa czarna tiulowa zasłona, którą autorzy tego przedstawienia umieścili pomiędzy aktorami a widownią./…/
Video
Animacje kostiumów