Przedstawienie:
Lato w Nohant
Autor: Jarosław Iwaszkiewicz przedstawienia tego autora >
Reżyser: Roman Zawistowski przedstawienia tego reżysera >
Scenografia: Tadeusz Kantor przedstawienia tego scenografa >
Obsada:
Solange: Halina Kuźniakówna przedstawienia >
Fernand: Kazimierz Witkiewicz przedstawienia >
Madeleine: Hanna Smólska przedstawienia >
Fryderyk Chopin: Jerzy Kaliszewski przedstawienia >
Baronowa Aurora Dudevant / George Sand/: Zofia Jaroszewska przedstawienia >
Maurycy: Kazimierz Meres przedstawienia >
Antoni Wodziński: Zdzisław Mrożewski przedstawienia >
Panna de Rosieres: Alicja Matusiakówna przedstawienia >
Augustyna : Maria Kościałkowska przedstawienia >
Teodor Rousseau: Roman Zawistowski przedstawienia >
Clesinger: Wiktor Sadecki przedstawienia >
Jan: Józef Dwornicki przedstawienia >
Madeleine: Barbara Horawianka przedstawienia >
* rola dublowanaPartię fortepianową odtworzy Regina Smendzianka
Opis:
Recenzenci ,,Wiener Zeitung” i ,,Der Abend”nie szczędzą słów uznania dla sztuki Iwaszkiewicza:,, [...]Sztuka, której centralnymi postaciami są George Sand i Chopin, nie stająca się ani na chwilę biografią kompozytora czy zbiorem obrazków z jego życia. Sztuka napisana przez poetę, który kocha występujące w niej postaci nie będąc w nich zakochanym. Pozostając chłodnym wobec wielkości geniusza oświetla go tym goręcej blaskiem światowej sławy. Nigdy jeszcze nie ukazano Chopina i George Sand tak ludzkimi ( w dosłownym tego słowa znaczeniu) i równocześnie – tak wzniosłymi. Dlaczego własnie sztuka? Czyż nie jest to raczej tragikomedia? Czyż ta walka między znaną pisarką a sławnym na całym świecie kompozytorem nie sprowadza się w rezultacie do zwykłej walki pomiędzy kobietą a mężczyzną?...Mamy tu kawał rzetelnej obserwacji człowieka i rzetelnego teatru, za które, jako za próbkę polskiej dramaturgii, winniśmy być wdzięczni naszym gościom”[...] Recenzent ,,Wiener Zeitung” Edwin Rollet podkreśla jednolitość przedstawienia, pisząc m.in.: ,,Reżyser podporządkował spektakl bez reszty potędze geniuszu, reprezentowanego przez Chopina. Postać jego – pomimo że Chopin ukazuje się na scenie dopiero w połowie II aktu i zachowuje się nader powściągliwie – wydaje się być ciągle obecna i wpływać na zachowanie się otoczenia”[...]
Prasa wiedeńska o spektaklach Teatru Starego, Teatr, 1-15.07.1956, nr 13.
Video
Animacje kostiumów